4 coaching típus

Siklós Barbi | 2018-11-14

A coaching bevált módszer az egyéni teljesítmény növelésére.

Manapság a szervezetek már túlhaladtak az „egy coach, egy vezető” hozzáálláson és különböző coaching megközelítéseket használnak a felelősségvállalás, a fejlődés és a teljesítmény növelése érdekében.

Az alábbiakban 4 coaching típust mutatunk be, amit érdemes számításba venni:

 

  1. Felsővezetői Coaching. A felsővezetői coaching hatékony megoldás a legfontosabb vezetők teljesítményének megerősítésére, segítség nekik a kulcsfontosságú átállások során és lehetővé teszi számukra, hogy változtassanak azokon a viselkedéseiken, amelyek akadályozzák a teljesítményüket.

A felsővezetői coaching jellemzően egy „megfeleltetési folyamattal” indul, amely biztosítja az összhangot coach és coachee között, melyet egy vagy több értékelő és összehangoló tárgyalás követ a fő döntéshozókkal.

A megbízás alatt a coach segíthet megértetni a felsővezetővel hogyan használja az értékelésből eredő információkat, létrehozni egy fejlesztési tervet és e mentén azon dolgozni, hogyan kezeljen meghatározott üzleti és személyes kihívásokat.

  1. Integrált Coaching.Ennek a megközelítésnek a lényege, hogy a coaching üléseket egy szélesebb körű vezetőfejlesztés programba ágyazza. Pl. ha egy szervezet fejlesztési programot indít nagyreményű középvezetőknek érdemes 2-5 alkalmas coaching folyamattal kiegészíteni, hogy a részvevők el tudják mélyíteni a programban szerzett tudást.

Az integrált coaching általában rövidebb időtartamot ölel át, mint a felsővezetői coaching.

  1. Team Coaching. A team coaching minden szinten hatásos, kezdve a felsővezetőktől egészen az ügyfélszolgálatig.

Hasznos eszköz akkor is ha pl. magas színvonalon teljesítő egyének nehezen tudnak hatékonyan együtt dolgozni: a módszertanok széles választékát kínálja, melyek célja az egészséges kommunikáció és a magas teljesítmény elősegítése.

A team coachingban előfordulhatnak olyan metódusok is, melyek kevésbé egy forgatókönyv szerint működnek, mint pl. segíteni egy csapatnak hatékonyabban kommunikálni egymás között vagy egy olyan folyamatot facilitálni, amely előre nem tervezhető módon alakul. Adódik olyan eset is, amikor a coach megfigyel egy csapatot a normál munkahelyi környezetében és ez alapján nyújt coaching szolgáltatást.

  1. A Coaching kultúra támogatása. Ennek a megközelítésnek a célja, hogy coaching szemléletet „fecskendezzen be ” az egész szervezeten át, hogy a caoching egy kulcs eleme legyen a cégkultúrának. Így javítva a dolgozók egymás közötti, illetve a dolgozók és az ügyfelek közötti interakciót.

Jellemzően azok a szervezetek, akik szeretnék a coaching kultúrát fejleszteni már megtapasztalták a 3 coaching fajta egyikét, látták a pozitív hatását és most szeretnék a coachingot még szélesebb körben elérhetővé tenni.

A coaching kultúra bevezetése többet jelent annál, mint egyszerűen sok coaching juttatást adni. A coaching gondolkodásmód és gyakorlat egész szervezetben történő elterjedésére fókuszál.

 

Forrás: Center for Creative Leadership


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*