Kapcsolatok és hatékony vezetés

Viki | 2018-02-12

A kapcsolatépítés és a hatékony vezetés kéz a kézben járnak a mai üzleti életben. Egy olyan világban, ahol az együttműködés gyakran elengedhetetlen a cég sikeréhez, ha a vezetők nem alakítanak ki stabil kötelékeket az „embereikkel”, az egyes részlegekkel, az ügyfelekkel, partnerekkel, nem sokáig tudják megtartani pozíciójukat, vagy a cég marad le a konkurenciával szemben.

A Center for Creative Leadership tanulmánya szerint (minta : 400 000 fő, 7 500 cég, sokan a Fortune 500-as listájáról) a vezetők majdnem 70%-a vallja, hogy a kapcsolatteremtési képesség meghatározó a vezető sikeréhez.  A szakértők továbbmennek: szerintük egy vezető kapcsolatkialakítási és – megtartási képességének a hiánya a cég növekedésének legnagyobb akadálya lehet. A vezetők világa abból áll, hogy irányt mutatnak és tartalmat adnak a működésnek, éppen ezért nagyon fontos, hogy olyan kapcsolatokat alakítsanak ki, melyben magas szintű bizalom és elköteleződés van. Egyedülálló kihívásokkal kell szembenézniük. Az egyik ilyen kihívás az, hogy hűek maradjanak magukhoz: sokszor kinevezésük után nehezükre esik megfogni, kitágított” stratégiai szerepüket, mely nem biztos, hogy egyértelmű az elején. Sok frissen kinevezett vezető beismeri, hogy kihívást jelent hű maradni magához. Azok, akiknek sikerül, és le tudják küzdeni kezdeti aggodalmukat többet hallgatnak meg másokat és igénylik a visszajelzést. Ez lehetővé teszi számukra, hogy növeljék a bizalmat és erős kapcsolatokat alakítsanak ki.

Kihívás még továbbá, hogy a vezetőknek egyszerre több kapcsolatot kell kezelniük. Minél magasabb pozícióban vannak, úgy nő azoknak a száma, akik figyelmet igényelnek. Lehetetlenség igazságot tenni közöttük mind így ekkor érkezik el a priorizálás ideje, hogy a legfontosabb üzleti kapcsolatok kezelhetőek lehessenek és növekvő tendenciát mutathassanak.

Új kapcsolatok esetében extra időt igényel a kölcsönös bizalom kialakítása. Ez nem azt jelenti, hogy a múltbeli értékes kapcsolatokat dobjuk félre. Egy szervezet lehetővé teszi egy vezető számára, hogy a kapcsolatait átadja. Egy hatékony vezető jól zsonglőrködik a kapcsolataival: tudja melyik kapcsolatába mikor és mennyit fektet be.

A vezetőknek egy olyan szervezet felépítésére is reagálniuk kell, ahol a kapcsolatok virágzanak. Egy tisztán gondolkodó vezető olyan kultúrát alakít ki, ahol erőteljes üzleti kapcsolatok tudnak fejlődni. Ha a cégkultúrát egy olyan küldetés mentén állítják fel, ahol a célok és értékek a magas fokú bizalmat és együttműködést szolgálják, ott a munkavállalók tudnak kockázatot vállalni, tanulnak a hibáikból és gyorsan alkalmazkodnak. Mindennek eredménye egy sikeres, folyamatosan növekvő cég.

Ha a cég felépítése és kultúrája nincs összehangolva, a szervezet „szenved”, nem tudja véghezvinni a stratégiát, a víziót. Ez gyakran működési zavarhoz és egészségtelen környezethez vezet.

A vezető feladatának nagy része tehát egy egészséges kultúra elősegítése, ahol a dolgozók, a csapatok, szervezetek hatékonyan tudnak együtt dolgozni. A vezető felelős a szervezet egészségéért és az egészséges üzleti kapcsolatokért. Sok cégnél ez jelenti a legalapvetőbb stratégiai előnyt.

Siklós Barbara

 

Forrás: Creative Center of leadership – Sallie J. Sherman

 

 


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*